Monthly Archives

februari 2019

Dag 3: Lone Pine – Boulder City

By | 2019: Roadtrip with Dad | No Comments

Vandaag zou een lange rijdag worden. Als we rond zes uur wakker worden is het eerst tijd voor het ontbijt. Dat halen we voor dag en dauw bij Alabama Hills Cafe & Bakery, een echte aanrader. We halen er een breakfast burrito en een flinke kom vers fruit, to go. We willen namelijk de zonsopkomst bekijken bij de Alabama Hills. We checken uit bij het prachtig gelegen Dow Villa Motel en rijden dan een kwartiertje naar de Hills.

Als we er net zijn begint het eerste zonlicht zich al te laten zien. We klauteren een flink stuk op de rotsen en zien het gouden licht prachtig neerdalen op de Sierra Nevada. Er is verder niemand, een perfect momentje zo. Wel fris, maar, zoals ze in Brabant zeggen: dan hedde ok wa.

Als het ontbijt achter de kiezen is en de zon er echt is rijden we terug naar Lone Pine en gooien de tank vol. We rijden richting Death Valley en stoppen af en toe om de prachtige bergketen nogmaals te fotograferen. Als we Death Valley dan eindelijk bereiken is het toch al 20 graden, en het is pas half negen. Als eerste doen we Father Crowley Point aan. Er ligt een kleine dirtroad naast de parking en deze rijd ik zelfverzekerd op. De weg ligt er echter zó slecht bij dat ik er geen goed gevoel bij heb. We stappen dan ook uit en lopen het laatste stukje. En wat schetst onze verbazing; er staat gewoon een gammele camper geparkeerd! Die heeft een mooi plekje gevonden, maar wel lef om zo’n weg te berijden met je camper.

Het uitzicht is overigens prachtig. We rijden daarna door naar de Mesquite Sand Dunes en komen er dan voor het eerst achter dat het al best heel druk is. Sterker nog, het wemelt er van de auto’s. Het is pas maart en zelfs deze maanden worden langzaam maar zeker drukker en drukker? Het zijn veelal Amerikanen die we tegenkomen en het is Spring Break, want we zien ook best veel gezinnen met jonge kinderen.

Desalniettemin zal het de trend van de dag blijken; als we verder rijden en stoppen bij de trailhead van Golden Canyon is het een drukte van jewelste. Ik ben dat niet gewend en zeker niet in Death Valley. We moeten de auto ver van de trailhead langs de kant van de weg parkeren.

Als we de wandeling eenmaal beginnen valt de drukte op de trail zelf wel mee. Af en toe komen we bosjes mensen tegen maar niet enorm storend. De temperatuur is dan al aardig warm overigens. We wandelen de trail tot aan Red Cathedral en komen anderhalf uur later terug bij de auto.

Vervolgens doen we de overige bezienswaardigheden aan de Badwater Road aan, die overigens pas eergister weer is opengegaan na hevige floods. We bezoeken dus Devils Golf Course, Artis Road (en Palette), Badwater Basin en lopen nog de korte trail naar Natural Bridge, die nog best pittig is met 30 graden en geen schaduw.

Het is inmiddels 3 uur en we moeten nog 2 uur rijden naar ons hotel in Boulder City. We bezoeken onderweg nog wel Zabriskie Point, waar het wel de Efteling lijkt zo druk. Gelukkig vinden we wel een parkeerplaatsje, maar ik hoop toch vooral dat het niet zó druk is bij de overige parken die we nog bezoeken.

Quality Inn

22 – 30 graden

466 kilometer

Dag 2: Los Angeles – Lone Pine

By | 2019: Roadtrip with Dad | One Comment

Vandaag al iets later wakker. De klok wijst zes uur aan, een prima tijd om de dag rustig te beginnen. We pakken onze spullen in en organiseren alles zo dat het een logische plek in de auto heeft. We ontbijten nog bij Panera Bread in LA en laten deze stad dan achter ons. Ik heb zin in de komende dagen.

We zetten koers naar het noorden, richting onze eindbestemming Lone Pine. Voordat we daar zijn passeren we halverwege nog een klein State Park, te weten Red Rock Canyon State Park. Deze ligt feitelijk direct aan de doorlopende snelweg richting het noorden, dus echt te missen is het niet.

De zon schijnt flink en het is een heerlijke 22 graden. Niet slecht voor een maandag in maart. Heel veel is er niet te doen in het park. We beginnen met een korte wandeling, genaamd de Red Rock Nature Trail. Deze loopt langs mooie rotsformaties en leidt een stuk de woestijn in. Wat vooral erg mooi is: de woestijn staat machtig mooi in bloei. Talloze bloemen in alle kleuren sieren het landschap. Er hangt zelfs een zoete geur in de lucht. Na een half uur komen we weer terug bij de auto, die nog steeds moederziel alleen staat.

Als we een meter of 600 doorrijden komen we aan bij de tweede hike in dit parkje. De Hagen Canyon Nature Trail. Deze is wat langer en biedt ook meer variatie. Ook hier weer een weelde van bloemen en ook de Yucca bomen staan mooi in bloem. De wandeling duurt al met al een uurtje en is een mooie opwarmer voor de komende dagen.

We rijden dan verder door richting Lone Pine. Dat duurt iets meer dan een uurtje. Als we het stadje bereikt hebben rijden we echter nog een klein kwartiertje door, om het Manzanar Historic Site te bezoeken. Hier zaten Japanse gevangenen ten tijden van de Tweede Wereldoorlog. Ooit huisvestte hier 10.000 Japanners, maar er staan slechts nog enkele barakken. Er is wel een prachtig informatief museum en je kunt met de auto het grote terrein verkennen. Het was een heerlijke 21 graden, maar er waaide een enorm harde wind.

De mooie, rijkelijk besneeuwde toppen van de Sierra Nevada gaven de achtergrond van dit decor een adembenemende sfeer. Na een uurtje reden we terug naar Lone Pine en zette meteen door naar de Alabama Hills.

De strak blauwe lucht en de heerlijke zon maakte van de volgende wandeling een feestje; de Arch Loop. Ik had hier eigenlijk best wat mensen verwacht, aangezien ik de Mobius Arch regelmatig op Instagram voorbij zie komen. Maar niets van dat al. Er staat slechts één andere auto bij de trailhead en we komen de hele wandeling niemand tegen. Zowel pa als ik zijn compleet in ons element en kijken voor verwondering om ons heen. Ik was er al eens eerder, maar vandaag maakt het extra veel indruk, ook door de prachtige bergtoppen vol sneeuw. We maken mooie foto’s van de Mobius Arch en vinden ook de Lathe Arch, die ik de vorige keer niet kon vinden.

We rijden daarna nog een heel deel van de Whitney Portal Road richting de Sierra’s, maar na een tijdje is de weg wegens winterse omstandigheden gesloten. Om zes uur doen we de deur van ons hotel open en besluiten de rest van de avond uit te rusten.

Dow Villa Hotel

18-23 graden

378 kilometer

Dag 1: Los Angeles

By | 2019: Roadtrip with Dad | No Comments

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast of the Semantics, a large language ocean. A small river named Duden flows by their place and supplies it with the necessary regelialia. It is a paradisematic country, in which roasted parts of sentences fly into your mouth. Even the all-powerful Pointing has no control about the blind texts it is an almost unorthographic life One day however a small line of blind text by the name of Lorem Ipsum decided to leave for the far World of Grammar.

She packed her seven versalia, put her initial into the belt and made herself on the way. When she reached the first hills of the Italic Mountains, she had a last view back on the skyline of her hometown Bookmarksgrove, the headline of Alphabet Village and the subline of her own road, the Line Lane. Pityful a rethoric question ran over her cheek, then she continued her way. On her way she met a copy.